Thursday, November 19, 2009

Melancung sambil Melencung


Di bukit yang ada tapak Nabi Muhamad. Di sinilah baginda bersemadikan diri selama seminggu berdoa, bersujud dan bertakafur kepada Allah, meminta doa tanpa berhenti.... dan jika ada sesuatu yang membuat hatiNya gusar.... tinggallah Nabi di sini memohon petunjuk dari Illahi yang Maha Esa....

Jangan mareeeee..... kalau boleh dahan kering pokok kurma nie pun saya nak bawa balik..... dah ada dalam otak nie nak buat apa..... tapi oleh kerana luggage dah hampir penuh... so... sabar je lah.... deram sungguh tengok pokok buah kurma. Balik sini ... dapatlah tengok pokok buah kelapa sawit..  jadi lah ... hanya dalam kenangan ....  (**) Ingatkan Pak Arab nie boleh bagi buah kurma puas pujuk tapi saya pulak kena suapkan buah kurma tu...... memanglah tak handsome sangat tapi dia boleh panjat pokok kurma..... boleh digunakan juga lah....... (just kidding) hahahhahahhahahaha

Pastu kite semua pergi ke Kota Makkah... Tak nak lepas peluang ambil juga gambar Kaabah... Hati bagaikan ditarik-tarik tak nak balik ke Malaysia. Tapi tak juga jumpa-jumpa Pak Arab yang handsome2....

Di Padang Arafah,.... anak tunggal kesayanganku Alif - memohom doa agar diketemukan awek yang cun2.... Bila balik dari Umrah.... sampai sekarang masih belum ada awek walaupun seorang pun...... kalau ada sesiapa yang berminat nak datang meminang boleh lah datang berjumpa dengan saya iye..... hehehehhehehehe....
Pergi melancung bersama anak kesayangan banyak suka dan dukanya..... hanya gambar dapat menyatakan seribu makna.....


 Wanita Arab sebenarnya... bergaya juga tau..!!! alam jubah dia orang sering pakai pakaian yang seksi2 dan berseri2. Lepas sembahyang dia orang pergi ke parti. Tapi semuanya golongan kaum wanita. Mungkin lain kali saya nak cuba tinjau2 camne parti dia orang tu... Tarian gelek pasti ada kan....!!!
Dah penat tenguk baju...... esoknya tenguk Unta pulak..... minum susu unta.... eeeeeeeemmmmmm yummy.... cayang.. ala cayang ..... tapi baunye.... harap maklum lah iye....

Burung2 merpati di kota Makkah ... aduh.... cantik2 dan bersih2 belaka.... itulah orang tua2 kata....
JINAK-JINAK PERPATI,
DITANGKAP LEPAS,
DI DEKAT LARI...

1 comment: